tirsdag den 10. april 2018

Kebab og Tabbouleh




Der har været stille på bloggen i nogle uger, da jeg har været syg og haft ferie, og så bliver der helt ærligt ikke lavet ret meget spændende i mit køkken. Men nu er jeg tilbage.

Denne hverdagsret kan laves af enten hakket oksekød eller plantefars. Det er fint krydrede kebabruller og en smagfuld tabbouleh med masser af koriander. Hvis du ikke kan lide koriander, kan du skifte den ud med persille.

Kebab og Tabbouleh til 2 personer


Ingredienser:

½ (rød)løg, finthakket
200 g. hakket oksekød eller plantefars
1 håndfuld hakket persille
½ tsk. stødt spidskommen
salt og peber
evt. lidt mel
olie til stegning

100 g. bulgur
1 spsk. citronsaft
1 spsk. olivenolie
salt og peber
200 g. cherrytomater i små tern
½ rødløg, finthakket
1 potte koriander eller persille, hakket

Fremgangsmåde:

1. Kog bulgur 15 min i letsaltet vand og hæld vandet fra.

2. Rør citron, olivenolie, salt og peber sammen.  

3. Ælt kødet med løg, persille, spidskommen, salt og peber. Tilsæt lidt mel, hvis farsen er for blød.

4. Form kødet til 4 kebabpølser og steg dem i olie ca. 12 min.

5. Vend den afdryppede bulgur med citronolien og lad den trække 10 min.

6. Vend tomater, løg og koriander i bulguren og server med kebab. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar