lørdag den 12. januar 2013

Kold Kartoffelsalat med Spidskål og Krydderurter (og billige asiatiske produkter)



På min fødselsdag havde jeg besøg af min mor til en gang udsalg og god mad. Lidt en sjov blanding, men uden tvivl en dejlig dag. Det var nødvendig, at maden var let at lave færdig, når vi kom hjem, uden at det gik ud over smagen. Til denne salat kunne jeg koge kartofler og spidskål dagen i forvejen, så det bare lige skulle vendes sammen, så det var super nemt, og resultatet var godt :) Opskriften stammer fra magasinet Spis Bedre, og jeg fulgte opskriften slavisk. Jeg serverede kartoffelsalaten til lammespyd med karljohansvampe og trøffelolie (her). 

Indkøbstip: Fra i dag og så længe lageret nu rækker sælger Aldi en række asiatiske varer til LANGT under normale supermarkedspriser. De har sesam- og jordnøddeolie, tørrede svampe, sojasauce, teriyakimarinade, sambal oelek, bambusskud og diverse færdige supper, mix i breve osv. Jeg har før købt disse produkter, og de er tip top! :)

Kold Kartoffelsalat med Spidskål og Krydderurter til 2 personer


Ingredienser:

300 g. kartofler, gerne små, nye
300 g. spidskål
1 fed hvidløg
2/3 dl. klippet purløg
2/3 dl. finthakket rucola
revet skal af 1 citron
2 spsk. olivenolie
1 tsk. salt
friskkværnet peber

Fremgangsmåde:

1. Skrub eller skræl kartoflerne og skær dem evt. i mindre stykker. Kog dem i letsaltet vand og lad dem køle helt af.

2. Snit spidskålen og kog den mør i letsaltet vand ca. 15 min. Skyld den hurtigt under koldt vand og lad den dryppe af.

3. Bland presset hvidløg, citronskal, salt og peber og vend det i spidskålen med purløg, rucola og kartofler. 

ProPoints: 7,5 point pr. person



Ingen kommentarer:

Send en kommentar