onsdag den 23. januar 2013

Oksekødsalat med Avocado, Perlebyg og Sennepsdrssing


Sommer! Det var den fornemmelse jeg fik, da jeg spiste denne lækre sommerlige salat. Rucola, brøndkarse, avocado, rødløg, perlebyg, kød og en dejlig dressing. Salaten er både fin som en hovedret og som en fyldig frokost. Jeg har lavet salaten med en pakke roastbeef pålæg, men den vil kunne blive endnu bedre, hvis du i stedet vælger en friskstegt steak eller en rest af en hel roastbeef. 

Opskriften stammer fra Magasinet Mad!, men jeg har lavet om i mængderne og skriver opskriften, som jeg lavede den. 

Oksekødssalat med Avocado, Perlebyg og Sennepsdressing til 2 personer


Ingredienser:

Salat:
100 g. perlebyg
140 g. roastbeef i skiver (pålæg)
1 avocado
1 rødløg
½ bakke rucola
½ potte brøndkarse

Dressing:
1 dl. Cheasy Fraiche
1 spsk. sennep
1 tsk. citronsaft
½ tsk. flydende honning
salt
friskkværnet peber

Fremgangsmåde:

1. Kog perlebyg i letsaltet vand i ca. 30 min, hæld vandet fra og afkøl i koldt vand. Lad det dryppe af.

2. Rør Cheasy Fraiche med sennep, citronsaft, honning, salt og peber. 

3. Anret rucola, brøndkarse, avocado i skiver, rødløg i skiver, perlebyg og roastbeef i strimler på to tallerkener. 

4. Fordel dressingen over salaten og server.

ProPoints: 11 points per person



Ingen kommentarer:

Send en kommentar