søndag den 17. november 2013

Cremet Steak og Champignon med Stegt Savoykål




Steak er fantastisk næsten udelukkende hvordan det spises, og denne version er ingen undtagelse. Steak, Champignon og cremet sennepssauce er en lækker kombination, og det tager kun ganske kort tid at tilberede. 

Det samme gælder denne noget utraditionelle måde at servere kål på. Jeg fandt opskriften i Jamie Olivers kogebog, og jeg må medgive ham, at det er et virkelig lækkert alternativ til både rå og kogt kål. Kålen er tilsat worcestershiresauce, som kan købes i de fleste supermarkeder, og det giver den en lækker salt og krydret smag. 

Jeg spiste ovnristede kartofler til retten, men frisk pasta vil også gøre sig godt til.

Cremet Steak og Champignon med Stegt Savoykål til 2 personer


Ingredienser:

Cremet steak:
250 g. oksesteak
2 tsk. olie
1 rødløg
200 g. champignon
2 tsk. sennep
1½ dl. Cheasy Fraiche
1 tsk. mel
salt og peber

Stegt Savoykål:
300 g. savoykål
2 tsk. olie
½ dl. worcestershiresauce
salt og peber

Fremgangsmåde:

1. Snit savoykålen i tynde strimler, hak rødløget fint, skær champignon i skiver og skær oksesteak i strimler.

2. Steg rødløg i olie ca. 8 min ved middel varme til de er bløde.

3. Tilsæt oksekød og brun kort ved høj varme. 

4. Tilsæt champignon og steg til champignonerne er faldet sammen og gyldne.

5. Steg savoykålen i olie ved ret høj varme under omrøring i ca. 4 min. 

6. Tilsæt worcestershiresauce og lad det simre ca. 4 min til kålen er faldet sammen.

7. Rør mel i Cheasy Fraiche og rør det i kødretten med sennep og smag til med salt og peber.

8. Smag kålen til med salt og peber og server med kartofler eller pasta til kødretten. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar