torsdag den 8. maj 2014

Skinkesteak med Citronsauce og Stegte Grønsager




Jeg kan godt lide at tage de lidt mere traditionelle retter og give dem et lille pift. I denne omgang havde den traditionelle persillesauce og kogt blomkål f.eks. være traditionelt tilbehør. I stedet har jeg stegt grønsagerne og lavet en frisk citronsauce. Jeg spiste ris til, men kartofler passer også fint.

Skinkesteak med Citronsauce og Stegte Grønsager til 2 personer


Ingredienser:

2 skinkesteaks
1 tsk. olie
salt og peber
hakket persille

2 gulerødder
1 fennikel
150 g. frosset spinat, optøet
2 tsk. olie

1/4 liter skummet mælk
1/4 dl. mel
½ citron
salt og peber

Fremgangsmåde:

1. Skær gulerødderne i tynde skiver og fennikel i smalle både. Steg begge i olie 15-20 min.

2. Krydr skinkesteaks med salt og peber og steg i olie 5-8 min på hver side alt efter tykkelse. 

3. Rør mel og mælk sammen og bring i kog. Lad saucen småkoge et par minut. Tilsæt revet citronskal og smag til med salt, peber og citronsaft. Saucen skal være frisk uden at blive for syrlig.

4. Tilsæt spinat til grøntsagerne, varm igennem og smag til med salt og peber.

5. Anret skinkesteaks, grøntsager og det valgte tilbehør på to tallerkener og hæld saucen over.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar