søndag den 28. september 2014

Cookie Dough Brownie




I weekenden skulle jeg være sammen med mine fætre og deres søde kone/kæreste, og jeg havde lovet at tage en kage med. Det er et selskab hvor der virkelig bliver sat pris på en god kage, så jeg besluttede at prøve en opskrift på brownie med cookies dough, som jeg har haft liggende i et stykke tid. 

Brownien blev helt fantastisk. Men man skal være til den søde ende af skalaen, for den cookie dough gør ikke kage mindre blød og sød. Det er vigtigt at kagen er køleskabskold ved servering, så cookie dough'en ikke bliver for blød.


Cookie Dough Brownie, 16 stykker


Ingredienser:

Brownie:
100 g. mørk chokolade
200 g. smør
300 g. brun farin
4 æg
2 tsk. vanillesukker
110 g. hvedemel

Cookie Dough:
200 g. smør
100 g. rørsukker
100 g. brun farin
3 spsk. mælk
1½ tsk. vanillesukker
175 g. hvedemel
100 g. mørk chokolade

Fremgangsmåde:

1. Smelt smør og chokolade i en gryde. Hæld det i en stor skål og lad det køle af 10-15 min.

2. Pisk brun farin i.

3. Pisk æggene i et ad gangen.

4. Pisk mel og vanillesukker i og hæld dejen i en 25 x 25 cm. form beklædt med bagepapir. Bag 20-30 min ved 175 grader. Kagen må ikke være helt gennembagt.

5. Lad kagen køle helt af, gerne i køleskab.

6. Pisk Smør, rørsukker og farin luftigt.

7. Pisk mælk, vanillesukker og mel i. Rør hakket chokolade i.

8. Fordel cookie dough på kagen, glat overfladen, dæk med film og stil i køleskabet til servering. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar