lørdag den 27. januar 2018

Vegansk Shepherd's Pie med Rodfrugter




Shepherd's Pie er en engelsk klassiker, som typisk består af en kødsauce af okse- eller lammekød, ofte med gulerødder og ærter i, og toppet med en kartoffelmos. Denne version er omformet til et vegansk alternativ.

Grøntsagerne kan erstattes med det, du har i køleskabet.

Vegansk Shepherd's Pie med Rodfrugter til 2 personer


Ingredienser:

1 løg, hakket
2 fed hvidløg, hakkede
300 g. gulerødder, tern
1 stor squash, tern
50 g. soy4you granulat
1 spsk. koncentreret tomatpure
1½ dl. vand
½ terning grøntsagsbouillon

2 bagekartofler, tern
1 dl. sojamælk

50 g. vegansk revet ost
½ håndfuld basilikum, strimlet

Desuden: olie, salt og peber

Fremgangsmåde:

1. Kog kartoflerne 15 min i usaltet vand. 

2. Steg løg og hvidløg i olie 2-3 min.

3. Tilsæt squash og gulerødder og steg 2-3 min.

4. Tilsæt soy4you, tomatpure, vand og bouillonterning, bring i kog og kog under låg 15 min. Smag til med salt og peber.

5. Hæld vandet fra kartoflerne og mos med en kartoffelmoser. Rør mælk i til konsistensen er god. Smag til med salt og peber.

6. Hæld saucen i et ovnfast fad og fordel mosen ovenpå. Bag 20 min ved 200 grader. 

7. Drys ost over retten og lad den smelte. Server med et drys basilikum. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar