søndag den 10. juni 2018

Quinoa-Broccolideller i Wraps med Tomatsauce




Lækre, sprøde quinoadeller i wrap med tomatsauce.

Quinoa-Broccolideller i Wraps med Tomatsauce til 2 personer


Ingredienser:

75 g. quinoa (kogt og afkølet)
10 g. hørfrø
½ rød chili (hakket)
1 broccoli (buketter og revet stok
1 løg (finthakket)
1 fed hvidløg (presset)
1 spsk. mel
½ citron (både)
1 karton hakkede tomater
4 små fuldkornstortillas

Desuden: olie, salt og peber

Fremgangsmåde:

1. Knus hørfrøene i en minihakker og rør ½ dl. vand i. Lad det trække 10 min.

2. Rør quinoa med revet broccolistok, løg, hvidløg, halvdelen af chilien og hørfrøvandet. Tilsæt mel og krydr med salt og peber. Lad farsen hvile.

3. Hæld tomater og resten af chilien i en gryde og lad det boble ca. 10 min. Smag til med salt og peber.

4. Steg broccoli i olie ca. 5 min og krydr med salt og peber.

5. Form 8 quinoafrikadeller og steg dem i et par spsk. olie ca. 5 min på hver side. Tryk dem godt sammen og vent 5 min med at vende dem. 

6. Varm tortillas på en pande og server dem med deller, tomatsauce, citronbåde og broccoli. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar