lørdag den 9. juni 2018

Quinoa Bowl med Stegte Svampe, Bønner og Ristede Mandler




Nem og sund aftensmad med en bund af quinoa og masser af sprøde grøntsager og ristede mandler.

Quinoa Bowl med Stegte Svampe, Bønner og Ristede Mandler til 2 personer


Ingredienser:

150 g. quinoa
20 g. mandler
2 portobellosvampe (tern)
200 g. grønne bønner (nippet og i halve)
1 broccoli (små buketter)
1 citron
1 tomat (tern)

Desuden: olie, salt og peber

Fremgangsmåde:

1. Kog quinoa i 3 dl. letsaltet vand 10 min, tag den af varmen og lad den trække 5 min.

2. Rist mandlerne på en tør pande til de bliver mørkere og dufter ristede. Tag dem af panden og hak dem groft.

3. Steg svampene 3-4 min i lidt olie. Krydr med salt og peber. Tag af panden.

4. Kog bønnerne 3 min i letsaltet vand. 

5. Steg broccoli ca. 5 min i lidt olie og krydr med salt og peber.

6. Vend quinoa med citronsaft, lidt olivenolie, salt og peber. Anret i to skåle. 

7. Top skålene med broccoli, bønner, svampe, tomat og mandler. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar