torsdag den 17. maj 2012

Kinesisk Rejetoast med Sesam




I dag har jeg holdt fri! Intet mindre, intet mere, og jeg har nydt det. Og det betød at der var tid til rigtigt at lege i køkkenet. Jeg har til aften lavet tapas, og her i huset er det oftest ikke en særlig spansk oplevelse, da jeg bruger ordet "tapas" om alt der involverer småretter som et måltid. En af disse tapas var Kinesiske rejetoasts med sesam. Det er en traditionel kinesisk dim sum ret, som dog er videreudviklet på sin vej rundt i verden, og denne version med sesam er britisk, og opskriften kommer fra Blue Dragons hjemmeside. Toast'ene ser ikke ud af meget, men de smager FANTASTISK! :)


Rejetoast med sesam - tapasret til 2


Ingredienser:

100 g. rejer
1 spsk. sojasauce
1 spsk. mel
1 æggehvide
2 skiver lyst brød
50 g. ristede sesamfrø
olie til stegning
Sød chilisauce til at dyppe i

Fremgangsmåde:

1. Put rejer, sojasauce og mel i en blender eller foodprocessor og kør det jævnt.

2. Pisk æggehviden stiv og vend i rejemassen.

3. Skær hver skive brød i fire og fordel rejemassen på de otte stykker brød.

4. Dyp rejedelen af hver skive brød i de ristede sesamfrø.

5. Varm olien op i en lille pande eller gryde. Der skal være ca. 1½ cm. olie. Dybsteg først rejesiden og derefter brød siden til det er gyldent.

6. Server med chilisauce.

Her er et billede af hele tapasbordet. De andre opskrifter får i en anden gang ;)




Igår var jeg hjemme hos mine svigerforældre, da de gerne ville fejre at jeg havde været oppe og forsvare  min bachelor, og jeg fik en super flot buket blomster, og den skal I da også lige se :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar