søndag den 13. maj 2012

Tortellini med Mascarpone og Bacon




Lykken er når man smager af sommerferie! Noget af lykken i hvert fald ;) Denne pastaret er uden tvivl en ny favorit hos mig, men som det er med mange favoritter ligger den desværre ikke i den fedtfattige ende. Men hvis man ønsker en magere version kan bacon udelades og mascarponen kan erstattes af f.eks. Philadelphia light, men smagen vil så heller ikke have helt den samme fylde. Jeg brugte tortellini med skinke og ost, mest af hensyn til kæresten, der ikke er overbevist om, at spinat er en fødevare, men enhver variant kan indgå, såvel som tortellinien kan erstattes af ravioli, endda en hjemmelavet en af slagsen. Opskriften er fra bogen Hurtig Pasta, men jeg skriver den som jeg lavede den.


Tortellini med mascarpone og bacon til 3 personer


Ingredienser:

500 g. frisk tortellini
100 g. bacon i tern
1 1/4 dl. hønsebouillon
185 g. mascarpone
80 g. finthakkede tørrede tomater (jeg lod dem dryppe af på køkkenrulle, så olien ikke kom med)
2 spsk. fintstrimlet frisk basilikum
1 tsk. salt og ½ tsk. friskkværnet peber

Fremgangsmåde:

1. Steg bacon sprød på en stor dyb pande.

2. Tilsæt bouillon, mascarpone og soltørrede tomater og kog ved svag varme ca. 5 min til saucen er jævn og tyknet. Smag til med salt og peber.

3. Kog pastaen til den er netop mør og dryp af i et dørslag.

4. Hæld pastaen tilbage i gryden med sauce og basilikum, rør rundt og server med en skål salat.

3 kommentarer:

  1. ser rigtig lækkert ud ;-)

    SvarSlet
  2. Smager helt fantastisk ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder rigtig godt!! :) Det går aldrig helt galt med mascarpone og bacon.

      Slet