fredag den 14. december 2012

Æbleskiver



Ingen jul uden og æbleskiver. Og hvad er en søndag i advent uden æbleskiver i skæret fra adventskransen. Eller også er det bare min dårlige undskyldning for at lave lækre hjemmelavede æbleskiver. Uanset grunden er æbleskiver bare fantastiske, når de er lavet fra bunden :)

Denne opskrift stammer fra Amo, og er uden kærnemælk. Jeg måtte lede i mine gemmer for at finde en opskrift uden kærnemælk, som jeg ikke lige havde i køleskabet, men det lykkes, og denne opskrift er bestemt ikke dårlig bare fordi der ikke er kærnemælk i.


Æbleskiver, ca. 25 stk.

Ingredienser:

150 g. mel
70 g. oliemargarine
2½ dl. mælk
2 æg
1 tsk. sukker
1/4 tsk. salt
1 knsp. kardemomme
1 knsp. bagepulver
2 tsk. citronsaft

25 g. oliemargarine til stegning

Fremgangsmåde:

1. Bland bagepulver, salt, sukker og kardemomme i melet og rør det godt sammen med mælken, så det er en jævn masse uden klumper.

2. Tilsæt oliemargarine, æg og citronsaft og rør godt sammen. 

3. Steg i en æbleskivepande med lidt margarine i hvert fuld. 

4. Server varme med sukker, flormelis og syltetøj eller hvad du nu synes.

ProPoints: 1,5 points per æbleskive




1 kommentar:

  1. De er rigtig lækre. Jeg har så kommet en skive æble i nogle af dem, bare for at prøve. Det gør dem endnu mere lækre- eller lækre på en anden måde.

    SvarSlet