søndag den 23. december 2012

Græsk Farsbrød




Midt i al juleriet fik jeg lyst til mad fra nogle mere sydlige himmelstrejf, og da jeg skulle have testet den el-mikser der ligger en produktanmeldelse på, var det nødvendigt, at det blev en ret, som jeg kunne spise kartoffelmos til. Så valget faldt på et græsk farsbrød. Det er den lidt børnevenlige af snakken, uden skarpe smagsvarianter hvidløg og oliven, men ikke desto mindre smagte det rigtig godt.

Jeg spiste kartoffelmos og ærter til farsbrødet, men det vil også gøre sig godt med ovnstegte eller råstegte kartofler, salat og tzatziki.


Græsk Farsbrød til 2 personer


Ingredienser:

2 spsk. mælk
2 spsk. rasp
2 spsk. havregryn
200 g. hakket oksekød 3-5 %
½ løg
½ æg
1 tsk. oregano
1 tsk. basilikum
salt og peber
75 g. fetaost 5 %

Fremgangsmåde:

1. Bland kød med løg, æg, mælk, rasp, havregryn og krydderier og smuldr fetaosten deri. Rør grundigt til en fars.

2. Farsen lægges i et smurt ildfast fad og bager 20-30 min ved 200 grader.

3. Server med dit valgte tilbagehør. 

ProPoints: 5 points per person




Ingen kommentarer:

Send en kommentar