tirsdag den 18. december 2012

Mælkechokoladestykker med Nødder



Når jeg laver konfekt, sker det tit, at jeg har noget chokolade til overs, når jeg er færdig med at overtrække marcipan. En god måde at bruge det på, er ved at fylde det i en chokoladeform, evt. sammen med andre ingredienser. I dag havde jeg en masse mælkechokolade til overs, og det fyldte jeg med finthakkede nødder. Man kan også fylde det med alt muligt andet. Det er kun fantasien der sætter grænser. Hvis man ikke har en chokoladeform kan massen også sættes i klatter på bagepapir. De bliver lidt mere rustikke men smagen er den samme :)


Mælkechokoladestykker med Nødder

Ingredienser:

100 g. mælkechokolade
50 g. hasselnødder

Fremgangsmåde:

1. Bring en lille kasserolle med lidt vand i kog og tag af varmen.

2. Hæld 2/3 af chokoladen i en skål og stil den ovenpå gryden til chokoladen er smeltet.

3. Tag skålen af gryden, hæld resten af chokoladen i og smelt det.

4. Hak nødderne fint og rør dem i den smeltede chokolade.

5. Fordel massen i en chokoladeform eller sæt toppe på bagepapir.

6. Afkøler helt og opbevares køligt.

ProPoints: 26 points for hele portionen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar