lørdag den 8. december 2012

Produkttest: Bosch Rock'n'Roll El-mikser

Dette er et sponsoreret indlæg.

For en uges tid siden modtog jeg denne Bosch Rock'Roll el-mikser fra Whiteaway.com, og jeg har siden testet den i alle ender og kanter. 



Produktet
Bosch Rock'n'roll er en el-mikser, som vi kender dem. En mikser, der sættes i stikkontakten og med et sæt piskere og et sæt dejkroge. El-mikseren har fem tempo-trin og et ekstra momentturbotrin, der kan bruges til at give et øjebliks fuld kraft. Fra producentens side lægges der vægt på, at el-mikseren er kraftig (450 watt), og at piskere og dejkroge er udformet til at sikre kraft og stabilitet. 




Design
Det er ikke uden grund at Bosch har valgt at navngive denne el-mikser "Rock'n'Roll. Den er som taget ud af en moderne amerikansk 60'er husmors husholdning. Den orange farve og den hvide kontrast i knapperne er naturligvis oplagt, men også udformningen er gennemført, ligesom dejkroge og piskeris har et strejf af noget gammeldags. Om man kan lide designet er helt klart en smagssag, og jeg har derfor vist el-mikseren frem til en række mennesker. Konklusionen bliver, at designet primært tiltaler den yngre generation, men jeg vil ikke udelukke at en mormor eller farmor her og der vil sætte pris på nostalgien i designet. 

Test af produktet
Jeg har testet el-mikseren i en række forskellige situationer, da jeg mener, at en el-mikser skal kunne en række ting. Den skal have kraft, tempo-indstillinger der gør det muligt både at piske fløde lynhurtigt og piske i tørdele uden at de flyver ud hele køkkenet. Den skal have kraft til at kunne piske og ælte uden at gå i stå, lugte brændt og lignende. Den skal desuden være udformet, så den kan stå stabilt med piskere og dejkroge ind over en skål, og ikke vælte. 
Først og fremmest testede jeg dejkrogene i en brøddej, der normalt skal æltes manuelt. Både selve mikseren og dejkrogene levede helt op til mine forventninger her. Dejen blev æltet jævnt og grundigt, der lå ikke uæltede rester i bunden af skålen og hverken kroge eller maskine virkede belastede af op gaven. 
Jeg testede derefter piskerne i en småkagedej, hvor tørdele og smør skulle smuldres. På de laveste trin blev alt i skålen og samtidig var el-mikseren effektiv. Jeg testede også piskerne i en kartoffelmos, hvor det det er nødvendigt at benytte et højere tempotrin, for at purere kartoflerne. Igen blev alt i gryden, som det skulle, og piskerne var meget effektive, så jeg endte med en dejligt luftig kartoffelmos. 
Alt i alt fungerede el-mikseren, som den skulle, og jeg savnede ingen funktioner, ingen kraft og ingen hurtighed. Dog er det mig en gåde, hvorfor momentturboindstillingen skal sidde ved "off" indstillingen. Den placering betyder, at hver 2.-3. gang jeg slukkede el-mikseren gik den i stedet på turbo, og det er mildest talt uhensigtsmæssigt. Jeg ville nok have valgt at sløjfe den indstilling, da den kan det samme som trin 5, og derfor ikke er nødvendig, og slet ikke i umiddelbar forlængelse af off-indstillingen. 

Jeg testede dejkrogene i en brøddej

Jeg testede piskerne i en småkagedej
                                                


Rengøring
Rengøringen er som ved de fleste el-miksere. Piskere og dejkroget trykkes let ud og vaskes i hånden eller opvaskemaskine. Selve mikseren tørres let af med en fugtig klud. Ledningen kan rulles om mikseren, så den ikke bliver viklet ind i andre ting i skabet/skuffen. 

Anmeldelse
Bosch Rock'n'roll kan det, som den skal kunne. Længere er den egentlig ikke. Det er et godt produkt til prisen, og man får tilmed et sjovt design med. Den har den kraft, den hurtighed og den fintfølenhed, der gør, at den kan løse de opgaver, som den skal. Den kan kun anbefales, og det er et rigtig godt bud til en julegave. 

Jeg har flere gange handlet hos Whiteaway, og det kan jeg også kun anbefale. Varerne lever op til forventninger, prisen er lav og servicen er i top. Produktet leveres hurtigt, og hvis man ønsker levering en bestemt da, så lader det sig normalt gøre. Desuden leverer de indenfor et "halv dags interval" (8-12 eller 12-16), hvor de fleste firmaer benyttet et "hel dags interval" (8-16). Det gør det lidt nemmere, at få leveret. Leveringen er desuden gratis. Bestiller man store ting kan man få dem båret ind, sat til, testet osv. for ganske rimelige priser, og jeg har kun oplevet rare og behagelig teknikere/installatører. De fjerner tilmed dit gamle apparat for et mindre beløb, hvis du har brug for det. Så firmaet, der sælger el-mikseren kan også varmt anbefales. 

Købsdetaljer:
Produktet: Bosch MFQ3532
Pris: 299 kroner hos Whiteaway.com. Prisen er inkl. levering. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar