søndag den 9. december 2012

Kokoskranse




Dette er den sidste småkageopskrift fra pakken til Afghanistan. Jeg havde egentlig lavet dej til en Ginger Bread opskrift fra Magasinet Mad!, men opskriften var mildest talt fejlfuld - enten pga. en tastefejl i mængden af mel eller fordi den ikke er testet. Jeg måtte tilsætte en masse vand, og dejen virkede derefter ikke. Så jeg besluttede at gå tilbage til velkendte Amo, hvor jeg fandt denne opskrift. Det er desuden den letteste julekageopskrift jeg nogensinde er stødt på. Fra jeg startede på dejen til jeg stod med 80 finde kokoskranse gik der omkring 45 min. Så det er også en god ide, når man lige mangler en hyggelig gave til bedstemor :)


Kokoskranse, ca. 80 stk.

Ingredienser:

200 g. mel
100 g. kokosmel
200 g. smør
150 g. sukker
½ æg
½ tsk. vanillesukker

Fremgangsmåde:

1. Ælt det hele sammen til en ensartet dej.

2. Tril pølser og skær dem i ca. 8 cm lange stænger. Hver stang formes til en krans og lægges på bagepapir på en bageplade.

3. Bager 6 min ved 200 grader. Det kan variere meget fra ovn til ovn. 

4. Køler et par minutter på bagepladen og lægges så på bagepapir på køkkenbordet og køler helt, før de pakkes i en kagedåse. 

ProPoints: 1 point per krans




Ingen kommentarer:

Send en kommentar