tirsdag den 5. februar 2013

Lasagne med Porre og Champignon



Jeg elsker lasagne, men en lasagne bliver meget nemt ret kalorieholdig, og derfor har jeg eksperimenteret lidt med den vegetariske slags. Hvis jeg kan erstatte kødet med grønsager, så er jeg godt på vej med et alternativ. Denne opskrift stammer fra Mad og Venner, men jeg har naturligvis ændret lidt i opskriften, så jeg skriver den, som jeg lavede den. Resultatet blev rigtig godt. Jeg føler slet ikke at der manglede noget, hverken kød eller andre ting, og smagen var meget lig min traditionelle lasagne. 


Lasagne med Porre og Champignon til 2 personer


Ingredienser

2 tsk. olie
2 porrer
250 g. champignon
½ løg
2 fed hvidløg
2 tsk. olie
½ karton tomatpassata
½ lille dåse tomatpure
1 dl. vand
1 tsk. timian
2 tsk. salt
Peber
100 g. lasagneplader
150 g. Cheasy hytteost
50 g. revet ost 13 %

Fremgangsmåde:

1. Skær porrer i tynde ringe, champignon i skiver og hak hvidløg fint.

2. Steg hvidløg og porre i olie ca. 1 minut, tilsæt champignon og steg til vandet er fordampet. Sæt til side.

3. Svits hakket løg i olie og tilsæt passata, tomatpure, vand og timian. Varm grundigt igennem og smag til med salt og peber.

4. Hæld lidt tomatsauce i bunden af et ildfast fad. Læg lasagneplader over. Dæk med tomatsauce og grønsager og læg igen pastaplader ovenpå. Fortsæt sådan og slut med det sidste tomatsauce. Læg hytteost og revet ost øverste.

5. Gratiner 25 min ved 200 grader og lad lasagnen hvile 5 min inden den serveres.

ProPoints: 9 points per person







Ingen kommentarer:

Send en kommentar