fredag den 8. februar 2013

Pasta med Kødsauce



Lynhurtig kødsauce på en kold vinterdag, hvor maden skal være færdig en fart. Det er bare sagen i mit liv. Især hvis den samtidig smager af forkælelse. Spaghetti bolognese, eller pasta og kødsauce som jeg har valgt at kalde denne variant, da det faktisk ikke er en bolognese, er og bliver en af mine favoritter. Denne version er fra BBC Good Food og er deres svar på en lynhurtig kødsauce, hvor smagen ikke reduceres i takt med tilberedningstiden. Og det har de da helt ret i. Jeg har dog ændret lidt sammensætningen, og dette er min version.


Pasta med Kødsauce til 2 personer


Ingredienser:

200 g. hakket oksekød 5 %
2 tsk. olie
250 g. champignon
2 fed hvidløg
2 spsk. hakkede soltørrede tomater
½ karton tomatpassata
1 dl. oksebouillon
1 tsk. tørret timian og oregano
1 tsk. røget paprika
2 tsk. salt
peber
110 g. pasta
1 håndfuld grofthakket basilikum

Fremgangsmåde:

1. Opvarm olien i en gryde og svits kødet brunt deri.

2. Tilsæt champignon i skiver og svits til vandet er fordampet.

3. Tilsæt finthakket hvidløg og soltørrede tomater og steg kort.

4. Tilsæt tomatpassata, bouillon, krydderurter, paprika, salt og peber, bring i kog og lad det simre 10 min. 

5. Server med friskkogt pasta og drysset med basilikum.

ProPoints: 10 points per person



2 kommentarer:

  1. Det ser brand godt ud! Jeg har aldrig prøvet at tilsætte soltørrede tomater i sovsen, men det skal da gøres næste gang. Tak for inspirationen. Hav en dejlig weekend.

    SvarSlet
  2. Jeg laver denne i aften - må se hvad dommen bliver :)

    SvarSlet