onsdag den 27. marts 2013

Blondie med Hvid Chokolade, Appelsin og Mandler




I forbindelse med en brætspilshyggedag bagte jeg denne blondie. En blondie er en brownie uden kakao og typisk også med lys chokolade. Det er altså en konfektagtig og tung kage, der gerne skal være spækket med chokolade, nødder og andre gode sager. Marabou har lanceret en hvid chokolade med vanille og den er virkelig lækker og absolut egnet til denne opskrift. Opskriften er fra det seneste nummer af Magasinet Mad, og det er bestemt ikke sidste gang, jeg har bagt den. Jeg lavede en lille smule om på opskriften og skriver den, som jeg lavede den. 

Blondie med Hvid Chokolade, Appelsin og Mandler, 16 stk. 


Ingredienser:

175 g. smør
190 g. sukker
60 g. farin
2 æg
165 g. mel
2 tsk. bagepulver
2 tsk. vanillesukker
250 g. mandler
200 g. hvid chokolade
½ økologisk appelsin

Fremgangsmåde:

1. Smelt smørret og lad det afkøle 5 min. 

2. Pisk smør, sukker og farin grundigt.

3. Pisk æggene i, et ad gangen.

4. Bland mel, bagepulver og vanillesukker og pisk det i dejen. 

5. Hak chokolade og 150 g. mandler groft. Blend 100 g. mandler grundigt i en blender. Riv appelsinskallen fint. Rør det hele i dejen. 

6. Fordel dejen i en bradepande ca. 20x30 cm. foret med bagepapir og bag 20-25 min ved 175 grader. Kagen er noget luftig lige når den tages ud og virker ikke færdig. Den skal være sådan, og sætter sig i løbet af en time. 

ProPoints: 9 points per stykke

Ingen kommentarer:

Send en kommentar