torsdag den 28. marts 2013

Tacokød med Sød Kartoffel i Tortilla



Jeg fandt denne opskrift hos Santa Maria, og må indrømme, at jeg gerne tyr til deres krydderiblandinger. De smager godt, og ofte er det svært at ramme et lige så godt resultat når jeg krydrer selv. Denne variant inkludere sød kartoffel, som gav en god fylde til tortillaen. I farten tilføjede jeg kun avocado ud over kødet, men man kan selvfølgelig server salat, majs, guacamole osv. til. 


Tacokød med Sød Kartoffel i Tortilla til 2 personer


Ingredienser:

200 g. hakket oksekød 5 %
2 tsk. olie
1 brev Tacokrydderi
1 dl. vand
200 g. revet sød kartoffel
4 små tortilla'er
1 stor avocado og evt. andet grønt

Fremgangsmåde:

1. Svits kødet i olie og tilsæt krydderi, sød kartoffel og vand. Steg fem min. 

2. Server i varme tortilla'er med avocado og evt. andet grønt. 

ProPoints: 16 points per person

1 kommentar:

  1. Tak for en lækker opskrift - ser frem til dit næste indlæg! Hav en god påske.

    SvarSlet