lørdag den 27. april 2013

Helstegt Kylling Saltimbocca med Tortellini og Dampede Asparges




Jeg har haft besøg af min mor til en hyggedag med shopping, kaffe og god mad, og op til det havde jeg i Rema1000 set en hel frisk kylling til den nette sum af 30 kr. I butikken så kyllingen tilmed rigtig fint ud, så jeg valgte at lave et eller andet med sådan et kræ. Kyllingen viste sig at være umådelig lækker. Der var oceaner af kød på og det smagte saftigt og lækkert. Det er helt klart ikke sidste gang jeg prøver sådan en. 


Helstegt Kylling Saltimbocca med Tortellini og Dampede Asparges til 4 personer


Ingredienser:

1 helt kylling
salt og peber
150 g. bacon i skiver (eller pancetta)
6 kviste frisk salvie

1 kg. grønne asparges
1 spsk. olivenolie
salt og peber

500 g. frisk tortellini
½ potte basilikum

50 g. revet parmesan

Fremgangsmåde:

1. Læg kyllingen på bagepapir i et ildfast fad og krydr med salt og peber. Fordel først salvieblade og derefter bacon over hele kyllingen. Steg i ovnen 30 min ved 200 grader.

2. Skru ovnen ned til 175 grader og steg yderligere 30 min. Tjek om kødsaften er klar.

3. Skær kyllingen i mindre stykker, lår og vinger med ben, resten uden og anret på et fad.

4. Skær de træede ender af asparges og damp dem 2 min i letsaltet vand. Hæld vandet fra, anret på et fad, overhæld med olivenolie og krydr med salt og peber.

5. Kog tortellini 3-4 min i saltet vand og hæld vandet fra. Vend med grofthakket basilikum.

6. Server kyllingen med asparges, tortellini og parmesanost.

ProPoints: 20 points per person



Ingen kommentarer:

Send en kommentar