torsdag den 23. maj 2013

Spaghetti Bolognese på To Måder på To Dage




Som lærer har jeg til tider nogle lange dage med møder, skole-hjem samtaler og lignende, og i forbindelse med de dage laver jeg oftest mad til to dage, så det bare lige skal varmes, når jeg kommer hjem. Men det kan også være kedeligt at spise det samme to dage i streg. Det synes jeg i hvert fald. Så optimalt kan én ret blive til to forskellige uden de helt store krumspring. 

Spaghetti Bolognese på To Måder på To dage til 2 personer

Ingredienser:

1 løg
2 fed hvidløg
2 tørrede chilier
2 tsk. olie
400 g. hakket oksekød 5 %
salt og peber
1 karton tomatpassata
½ spsk. flydende honning
1 dl. hønsebouillon
½ spsk. balsamico

200 g. pasta
1 håndfuld grofthakket basilikum
50 g. groftrevet parmesan

Fremgangsmåde:

1. Kog pastaen.

2. Svits hakket løg, hakket hvidløg og knust chili kort i olie.

3. Tilsæt kød, salt og peber og svits til det er brunet. 

4. Tilsæt passata, honning og bouillon og kog ved svag varme under låg ca. 10 min. 

5. Smag til med balsamico, salt og peber. 

6. Fordel halvdelen af pastaen på to tallerkener og hæld resten i et ovnfast fad.

7. Fordel halvdelen af kødsaucen over de to tallerkener og hæld resten i fadet. 

8. Drys  med basilikum og revet ost på både tallerkener og fad. Dæk fadet med stanniol og køl ned. Server tallerkenerne. 

9. Dagen efter varmes fadet i ovnen og serveres. 

ProPoints: 11 points per person per dag



Ingen kommentarer:

Send en kommentar