tirsdag den 13. august 2013

Svinekoteletter med Urter og Couscous

Ugens tema: Couscous






Det vigtigste ved couscous er, at man husker at tilsætte smag. Couscous smager i sig selv af meget lidt, og serverer man det au naturel bliver det let meget kedeligt. Derfor tilbereder jeg altid min couscous med bouillon frem for vand, og jeg tilsætter altid ting og sager. Det kan f.eks. være en dressing, krydderurter, krydderier, grøntsager og meget mere. Der er plads til at eksperimentere. Denne opskrift fandt jeg i junis nummer af Spis Bedre. Det er SUPER nemt! Tager kun omkring 10 min at tilberede. Og så er det sundt og velsmagende med en god skål salat til. 

Svinekoteletter med Urter og Couscous til 2 personer


Ingredienser:

2 store eller 4 små svinekoteletter
salt og peber

100 g. couscous
1½ dl. grønsagsbouillon
1 spsk. frisk finthakket mynte
1 spsk. frisk timian
1 spsk. olie
1 tsk. citronsaft

Fremgangsmåde:

1. Krydr koteletterne med salt og peber og steg dem på en grill, en grillpande eller en almindelig pande.

2. Overhæld couscous med kogende bouillon, rør rundt og dæk med en tallerken. Lad det stå 5 min. 

3. Rør olie og citronsaft sammen og tilsæt mynte og timian. Rør det i couscous og server med koteletter og en god skål salat. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar