mandag den 17. februar 2014

Madpakke med Torskerogn og Rugbrød




Det her er ikke så meget en opskrift som det er en madpakke-ide. Til tider bruger jeg tid på at lave lækre salater, sandwiches osv. til madpakken, men mange gange har jeg også brug for, at det bare går hurtigt, og her kan udfordringen være at gøre det lidt interessant. En af de måder, man kan gøre de flade rugbrødsmadder mere interessante er ved at pakke tingene enkeltvis og først samle madderne, når de skal spises.

I den her madpakke har jeg to rugbrødsmadder med torskerogn, primært fordi jeg kun er mig til at spise dåsen med torskerogn og kun har et par dage til at få det gjort. I en større familie kunne der sagtens pakkes ingredienser til to forskellige madder. Det er ikke særlig besværligt og smager bare så meget bedre end den færdigsmurte. 

Jeg pakker i husholdsningsfilm og plastikposer - undgår så vidt muligt stanniol af miljøhensyn. En madkasse vil naturligvis være optimal i stedet for plastikposen - jeg har bare sjældent plads til sådan en sag i skoletasken.

Jeg har pakket en halv agurk og en pære som tilbehør til madderne, og det kan naturligvis varieres i det uendelige.

Madpakke med Torskerogn og Rugbrød til 2 personer


Ingredienser:

1 dåse torskerogn
salt og peber
4 skiver rugbrød
4 salatblade
½ bakke karse

Fremgangsmåde:

1. Skær torskerognen i 8 tynde skiver og krydr dem med lidt salt og peber. Pak dem ind i to pakker af fire skiver.

2. Skyld salatbladene og tør dem godt. Pak dem i to små plastposer.

3. Pak klippet karse i to små plastbøtter eller film. 

4. Pak rugbrød i husholdningsfilm to og to.

5. Put det hele i to madkasser eller plastposer og glæd dig til frokostpausen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar