fredag den 14. november 2014

Fiskefilet med Hjemmelavet Remoulade




Jeg kan ikke lide remoulade! Og det er så en sandhed med modifikationer - for jeg kan ikke lide den remoulade man køber i supermarkedet. Men den jeg selv laver er jeg helt vild med. Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvad forskellen er, men her får I i hvert fald min egen remoulade. Jeg har tilmed skåret så meget ned på fedtet, at den kan spises med god samvittighed. 

Jeg spiste min fiskefilet med kartofler og salat, men den kan også spises mere traditionelt på brød.

Fiskefilet med Hjemmelavet Remoulade til 2 personer


Ingredienser:

2 rødspættefileter
1 æg
½ dl. rasp
salt og peber
1 spsk. smør eller flydende margarine

1 dl. creme fraiche
1 tsk. sennep
50 g. syltede agurker
1 spsk. kapersbær
½ løg
1 spsk. finthakket persille
salt og peber

½ citron

Fremgangsmåde:

1. Rør creme fraiche sammen med sennep, finthakkede syltede agurker, finthakkede kapersbær, finthakket løg og persille. Smag til med salt og peber.

2. Bland rasp, salt og peber i en dyb tallerken. Pisk ægget sammen i en anden dyb tallerken.

3. Tør fisken godt med køkkenrulle og vend den først i æg og så i rasp. Steg nogle minutter på hver side i smør eller margarine. Pas på fiskene ikke brænder på. 

4. Server fisk med remoulade og kartofler eller brød. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar