lørdag den 2. maj 2015

Citronkylling med Rosmarin




Ugens tema: Kyllingeoverlår

Den opskrift afrunder ugens tema. Mandag starter et nyt, og denne gang er det pasta gratineret i ovnen. Gratineret pasta er en af mine absolutte yndlingsretter, så jeg glæder mig allerede. 

Jeg serverede disse kyllingeoverlår til gæster sammen med pestokartofler. De bliver virkeligt møre, når de ligger og steger i citronsaft og honning.

Citronkylling med Rosmarin til 2 personer


Ingredienser:

4 kyllingeoverlår
1 citron
1 fed hvidløg
1 kvist frisk rosmarin
½ spsk. flydende honning
1 tsk. olivenolie
salt og peber

Fremgangsmåde:

1. Læg kyllingeoverlårerne i et ildfast fad og krydr dem med salt og peber. 

2. Skær citronen i halve og pres saften ud over kyllingen. Læg de pressede citroner ned mellem kyllingestykkerne.

3. Pil hvidløget og mas det med enden af en kniv. Læg det i fadet med rosmarin.

4. Dryp honning og olivenolie ud over kyllingen og sæt i ovnen 45 min ved 200 grader. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar