mandag den 28. marts 2016

Spansk Omelet




Nem aftensmad i én pande - så er der mindre opvask. Skal du lave til flere end to personer bør du bruge to pander. Eller lave retten i et metal-fad i ovnen.

Spansk Omelet til 2 personer


Ingredienser:

1 løg, tynde skiver
400 g. kartofler, skrællet og i tern
½ spsk. olie
1 peberfrugt, tern
70 g. chorizo, strimler
4 æg
½ potte purløg, finthakket

Fremgangsmåde:

1. Svits løg og kartofler i olie i en stor pande ca. 10 min for jævn varme til kartoflerne er gyldne og møre. Tag det af panden.

2. Steg chrozio og peberfrugt ca. 5 min på panden. 

3. Tilsæt kartofler og løg og steg 2-3 min.

4. Pisk æggene sammen og hæld over fyldet. Steg ved jævn varme ca. 10 min.

5. Sæt panden i ovnen under grillen og grill overfladen til den er gylden. Server drysset med purløg. 

Alternativ: Læg fyldet i et metal-fad og hæld æggene over. Bag i ovnen ca. 25 min ved 200 grader.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar