tirsdag den 16. maj 2017

Squashpandekage Hytteost og Karse





Denne ret stammer fra aarstiderne, hvor jeg får min ugentlige kasse grøntsager fra. Det er en vegetarret med masser af smag. Jeg bagte pandekagen på en lille pande, så den blev tyk, men den kan også bages på en stor pande og rulles sammen om hytteostfyldet.

Squashpandekage med Hytteost og Karse til 2 personer

Ingredienser:

125 g. hvedemel
2 dl. vand
2 æg
salt og peber
1 løg, hakket
1 spsk. olie
2 squash, revne
2 fed hvidløg, hakket
1 chili, hakket
200 g. grønkål, finthakket
150 g. hytteost
1 bakke karse
½ citron, saften

Fremgangsmåde:

1. Bland melet med salt og peber og pisk vand og æg i. Lad dejen hvile 15 min på køkkenbordet.

2. Steg løg og squash i olie på en stor pande et par minutter. Tilsæt hvidløg, chili, salt og peber.

3. Hæld dejen over squashen og ryst panden så det blandes. Steg 4-6 min til dejen har sat sig og kanten bliver gylden og sprød. 

4. Læg en tallerken over panden og vend pandekagen ud herop. Lad den glide ned på panden og steg den anden side 3-4 min. 

5. Rør hytteost med grønkål og klippet karse. Smag til med citronsaft, salt og peber.

6. Server pandekagen med hytteostblandingen. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar