onsdag den 2. maj 2012

Tex Mex Pizza




Både kæresten og jeg elsker pizza, men det kan godt blive lidt kedeligt, når pizzaen altid er med oksekød, skinke, tomat og ost - og så  måske lidt champignon. Derfor har min lille kogebog "Pizza" af Anne Wilson været til STOR glæde. Denne version faldt i særlig god jord. Opskriften på pizzabunden bruger jeg uanset hvorfra jeg henter inspiration til fyldet. Den er bare bedst! :) Jeg skriver opskriften som jeg lavede pizzaen.


Tex Mex Pizza til 4 personer


Ingredienser:

1 pk. gær
½ tsk. salt
½ tsk. sukker
2½ dl. vand
6 dl. hvedemel

2 tsk. olie
1 finthakket løg
500 g. hakket oksekød (gerne 3-6 %)
1 gl. tacosauce (ca. 4 dl)
1 ds. kidneybønner i lage
250 g. revet ost 13 %
2 avocado
2½ dl. cheasy fraiche 6 %

Fremgangsmåde:

1. Varm olien i en gryde og svits løget et par min.

2. Tilsæt kødet og svits til det er brunt.

3. Skyld bønnerne og lad dem dryppe kort af og tilsæt til kødet sammen med tacosauce. Hæld det i en skål og lad det afkøle.

4. Gær udrøres i lunkent vand (max 37 grader), salt, sukker og mel tilsættes og dejen æltes godt igennem.

5. Del dejen i to og rul dem ud til ca. 30 cm i diameter. Læg på bagepapir.

6. Fordel kødsaucen på dejcirklerne og drys med hakket ost.

7. Bag 10-15 min ved 250 grader, helst på en forvarmet bagesten, men ellers en forvarmet bageplade.

8. Skær avocado i skriver og fordel dem over den varme pizza og server med en klat cheasy fraiche. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar