tirsdag den 19. juni 2012

Sojamandler




I de her dage farer jeg rundt og prøver at få styr på de mange løse ender. Ny lejlighed, gammel lejlighed, flytning, dimision, togture i lange baner osv. osv. Bliver helt skæv i hovedet :) Men torsdag bliver mine ting flyttet og så skulle der gerne komme lidt mere ro på igen.

Den anden dage lavede min kusine de her lækre sojamandler. Jeg var lidt skeptisk, da jeg ikke synes, at den rene smag af soja er synderligt lækker, men hun fik ret og mandlerne smager fantastisk. De er tilmed super nemme at lave. Mandlerne på billedet er ikke tørret færdige. De bliver helt matte og klistrer ikke, når de har stået en halv time længere end her.


Sojamandler, 500 g.


Ingredienser:

500 g. mandler
Soja

Fremgangsmåde:

1. Fordel mandlerne på en bageplade og rist dem i ovnen 30 min ved 200 grader. De skal ikke smuttes først.

2. Hæld så meget soja på, at det netop kan fordeles på mandlerne, uden at der er tørre pletter.

3. Lad mandlerne tørre, gerne en time eller mere. Rør i dem af og til.

4. Server som snack.





Ristede mandler

Mandler i tørringsprocessen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar