onsdag den 18. juli 2012

Farsbrød med Squash




Jeg havde gæster til aftensmaden igår og havde besluttet at lave et farsbrød. Farsbrød kender de fleste bedst som den forlorne hare omsvøbt i bacon, men jeg ønskede en  noget sundere version, og det blev til dette. Billedet er virkelig skidt, og det undskylder jeg. Det smagte klart bedre end det så ud ;) Hvis jeg havde haft en muffinbradepande i metal havde jeg lavet små farsbrød deri, men erfaring siger mig at mine silikoneforme ikke giver et godt resultat.


Farsbrød med Squash til 3-4 personer


Ingredienser:

30 g. rasp
3/4 dl. mælk
300 g. hakket oksekød 3-5 %
2 tsk. salt
1 æg
2 stilke rosmarin
1 løg
½ squash
friskkværnet peber

Fremgangsmåde:

1. Hæld mælk over rasp og lad det stå 5 min.

2. Riv squash groft og hak løget fint.

3. Rør kød med rasp, salt, æg, finthakket rosmarin, løg og squash og smag til med salt og peber.

4. Hæld i oliesmurte metal eller porcelænsform(e), gerne portionsforme.

5. Bag 20-45 min ved 200 grader (alt efter om det er små forme eller en stor).

6. Server med det ønskede tilbehør. Jeg serverede pasta, tomatsauce og salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar