tirsdag den 31. juli 2012

Röstiburger




Nogle gange kan det være godt med et alternativ til den traditionelle burger, og det her er en af mine favoritter. Jeg elsker de sprøde kartofler. Jeg spiser normalt burgeren uden ketchup, men kender mange, der synes at ketchup sætter den perfekte prik over i'et her.


Röstiburger, 2 stk.


Ingredienser:

200 g. hakket oksekød 2-5 %
400 g. kartofler
1 løg
2 spsk. hakket persille
2 spsk. hakket purløg
1 spsk. olie
salt og friskkværnet peber

Fremgangsmåde:

1. Skræl kartoflerne og riv dem groft. Tryk dem fri for væske så grundigt du kan.

2. Bland kartofler med finthakket løg, salt, peber og hakket persille og purløg.

3. Varm olien på panden og form 4 flade rösti, som lægges på panden. De trykkes godt sammen flere gange. Steges 7 min på hver side.

4. Kødet æltes med salt og peber og formes til to meget flade bøffer. Steges 2 min på hver side.

5. Server bøffen på en rösti og med endnu en rösti ovenpå. Evt. med ketchup i midten. Server med en salat til.




Rösti steges

Hakkebøf steges

1 kommentar:

  1. Den burger ser spændende ud, tak for god inspiration. Jeg plejer at lave denne her burger: http://www.madopskrifter.info/sunde-hjemmelavede-og-smagfulde-burgere/ og elsker alt hjemmelavet.

    SvarSlet