mandag den 2. juli 2012

Salat med Tun, Asparges og Hvide Bønner




Jeg elsker at spise bønner. De er super sunde og de smager slet ikke sundt, men har en dejlig let cremet smag. Så til frokost i dag lavede jeg denne salat, og selvfølgelig en portion der er stor nok til, at der også er frokost til imorgen.

Opskriften er fra BBC Good Foods 101 speedy suppers men jeg har ændret en del i den, og jeg skriver den, som jeg lavede den.


Salat med Tun, Asparges og Hvide Bønner til 2 personers frokost


Ingredienser:

½ bdt. asparges
½ rødløg
1 ds. tun i vand
100 g. hvide bønner
½ spsk. olivenolie
½ spsk. hvidvinseddike
2 spsk. hakket persille

Fremgangsmåde:

1. Skyl bønnerne godt og læg dem i blød dagen mindst 12 timer før du skal spise. De skal ligge i blød mindst 10 timer. Du kan også bruge 1 dåse kogte hvide bønner, hvis du vil.

2. Kog bønnerne 50 min og lad dem køle af, evt. i koldt vand.

3. Hak rødløget fint og skær asparges i mundrette bidder. Læg det i en skål med bønner og tun.

4. Rør olie, hvidvinseddike og persille sammen og vend det i salaten.

5. Server, evt. med et stykke brød til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar