søndag den 1. juli 2012

Kanelsnegle




Den anden dag da min mor var her og samle møbler skulle vi have lidt lækkert til kaffen, og valget faldt på disse kanelsnegle.

Jeg fandt denne opskrift på AMA margarines hjemmeside, så der er ikke sparet på margarine. Men de smager om ikke andet rigtig godt, især bagt i muffinforme, så det gode klister ikke løber ud.


Kanelsnegle, 16 stk.


Ingredienser:

25 g. gær
2½ dl. mælk
100 g. margarine (jeg bruger plantemargarine 60 %)
1 æg
1 tsk. salt
1 spsk. sukker
ca. 500 g. hvedemel

1,25 dl. sukker
0,5 dl. farin
1 spsk. kanel
1 spsk. mel
150 g. margarine

Fremgangsmåde:

1. Rør gæren ud i mælk og tilsæt margarine, æg, salt og sukker.

2. Tilsæt melet lidt efter lidt og ælt dejen godt igennem.

3. Rul dejen ud til en stor firkant, smør den med margarinen og drys sukker blandet med farin, kanel og mel over.

4. Rul dejen sammen og skær i 16 skiver.

5. Læg hver skive i en muffinform på bagepapir og lad sneglene hæve lunt 30 min.

6. Bager 15-20 min ved 200 grader. Kan evt. pyntes med glasur.



Dejen rullet ud og sukkeret klar i baggrunden

Dejen smurt med margarine og sukkerblandingen drysset på

Sneglene er klar til bagning


Ingen kommentarer:

Send en kommentar