lørdag den 30. juni 2012

Pastasalat med Honning-sennepsdressing




Igår kom mine møbler. 9 store papkasser med plader, beslag, skruer, søm og vildledninger (jeg tror nok firmaet kalder dem vejledninger!). I hvert fald var jeg klar over at dagen (og en hel del kommende dage) skulle gå med møbelsamling. Igår var jeg så heldig at min mor kom for at hjælpe, så jeg ville jo gerne forkæle hende med en lækker frokost, som naturligvis helst ikke måtte tage tid fra alle møblerne. Så jeg besluttede at lave denne pastasalat, hvor det meste kunne laves i forvejen, og som kunne spises med en gaffel uden at have et bord. Jeg vidste nemlig ikke præcis hvornår møblerne ville komme, og jeg havde ikke et bord før de kom. Jeg undskylder de lidt mangelfulde billeder, men der var ikke tid til de helt store manøvre.

Opskriften er fra BBC good food's 101 picnics and packed lunches, og jeg har overhovedet ikke ændret i den, da den falder i min smag lige som den er :)


Pastasalat med Honning-sennepsdressing til 4 personer


Ingredienser:

300 g. pasta (skruer eller lignende)
3 spsk. mayonnaise 40 %
1 stor tsk. sennep
1 tsk. flydende honning
salt og friskkværnet peber
300 g. stegt kylling
4 forårsløg
4 tomater
1 lille bundt basilikum

Fremgangsmåde:

1. Kog pastaen, hæld vandet fra og køl den straks under rindende vand til den er HELT kold. Så klisterer den ikke.

2. Rør mayonnaise, sennep og honning sammen. Tilsæt lidt vand så du får konsistens som tyk piskefløde. Smag til med salt og peber.

3. Læg pastaen i en skål og tilsæt kylling i bidder, tomater i tern, fintsnittet forårsløg og basilikumblade revet lidt i stykker.

4. Vend dressingen i  og server.




Kold kogt pasta

Snittede grønsager

Honning-sennepsdressing


Ingen kommentarer:

Send en kommentar