mandag den 23. juli 2012

Skinkeschnitzler med Champignon og Ost




Det her er en af de gode gammel opskrifter fra Karolines bøger, I ved, de der hustandsombragte fra 80'er og 90'erne. Dem går man aldrig helt galt af. Jeg har kun ændret ganske lidt i opskriften og skriver den som jeg lavede den.


Skinkeschnitzler med Champignon og Ost til 2 personer


Ingredienser:

2 skinkeschnitzler
2 tsk. olie
1 lille løg, hakket
200 g. champignon i skiver
1 tsk. timian
1 tsk. basilikum
½ dl. madlavningsfløde 4 %
1 tsk. salt
friskkværnet peber
50 g. ost

Fremgangsmåde:

1. Svits schnitzlerne i olie 2 min på hver side enten i en pande med låg til eller en gryde med plads til begge schnitzler. Tag dem op og hold dem varme.

2. Svits løg og champignon ca. 5 min.

3. Tilsæt fløde, salt, timian og basilikum og smag til med salt og peber.

4. Læg schnitzlerne på champignonsaucen og fordel osten på kødet. Læg låget på og kog 3 min. ved svag varme til osten er smeltet.

5. Server med pasta og en skål salat.



schnitzel svitses

Champignonsaucen

Schnitzel med ost og sauce

Ingen kommentarer:

Send en kommentar