fredag den 5. oktober 2012

Pasta og Stærk Kødsauce med Chorizo




Når det er koldt udenfor elsker jeg den fornemmelse af varme indefra, jeg får når jeg spiser krydret mad. Det er definitionen på comfort food for mig. Det behøver hverken være fed eller usund på andre måder. Det skal være varmt og krydret.

De fleste kan lide pasta og kødsauce, men den traditionelle version kan let gå hen og blive lidt kedeligt, og så leder jeg normalt efter alternativer. Dette fandt jeg i Magasinet Mad!, og det er helt klart ikke sidste gang jeg går i krig med den. Den er temmelig krydret, så er nok ikke egnet til børn og svage sjæle, men det er rigtig lækker voksenmad på en helt almindelig hverdagsaften.

Pasta og Stærk Kødsauce med Chorizo til 2 personer


Ingredienser:

110 g. pasta
50 g. tørret chorizo
½ løg
1 fed hvidløg
1 gulerod, revet
2 tsk. olie
200 g. hakket oksekød
½ karton tomatpassata
½ glas hot tacosauce (ca. 100 g.)
1 tsk. oregano
½ spsk. sukker
salt og friskkværnet peber

20 g. fintrevet parmesan

Fremgangsmåde:

1. Svits oksekød og chorizo i små tern i olien.

2. Tilsæt gulerod og hakket løg og hvidløg. Steg et par minutter.

3. Tilsæt passata, tacosauce, oregano, sukker, salt og peber og kog ved svag varme under låg 1½ time. Rør af og til og tilsæt lidt vand hvis det er ved at koge tør. 

4. Kog pastaen.

5. Smag til med salt og peber, vend pastaen i saucen og server med parmesanost på toppen. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar