lørdag den 3. november 2012

Karrysuppe med Kikærter og Grønt






Efteråret byder på mange gode supper, men karrysuppen er og bliver en af mine favoritter. Denne version er vegansk og bygget op omkring grønsager og med kikærter som proteinkilde. Jeg syntes ikke at brød passede synderlig godt til suppen, så jeg valgte i stedet at tilsætte pasta til den. Suppen er lidt hot, men det kan let ændres ved at sænke karrymængden lidt. Desuden kan man tilsætte de grønsager man kan lide, og som man lige har i køleskabet. Der er ingen begrænsninger. For de kødspisende kan man også tilsætte f.eks. kylling eller ristet hakket oksekød.




Karrysuppe med Kikærter og Grønt til 2 personer

Ingredienser:

2 fed hvidløg, finthakket
10 g. ingefær, finthakket
2 tsk. olie
2 tsk. karry
½ porre i tynde ringe
1 peberfrugt i tern
2 gulerødder i tern
3/4 liter grønsagsbouillon
1 karton tomatpassata
1 karton kikærter
80 g. suppenudler
salt og friskkværnet peber

Fremgangsmåde:

1. Steg hvidløg og ingfær i olien med karry.

2. Vend grønsagerne i og steg ca. 5 min under omrøring.

3. Tilsæt bouillon, tomat og afdryppede kikærter og kog 8 min.

4. Tilsæt suppenudler og kog 12 min. 

5. Smag til med salt og peber og server. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar