fredag den 2. november 2012

Tortilla med Oksekød, Grønsager og Paprikadressing




Jeg fandt denne opskrift i en af mine Netto-kogebøger, og det så vildt lækkert ud. Retten er velkrydret uden at være stærk, og uanset hvor en oksesteak tilberedes, så føler jeg mig altså lidt forkælet, når jeg spiser den til aftensmad :)

Som med så mange retter kan man jo vælge at gøre den stærkere end opskriften antyder, men jeg synes personligt, at det er synd at kammuflere oksekødssmagen for meget :) Grønsagerne kan udskiftes med det du bedst kan lide, men pas på det ikke bliver noget splat ved at bruge f.eks. tomater.

Der er mange forskellige måder at varme tortillas på, men jeg vil skrive hvordan jeg gør. Jeg kan godt lide at min tortilla er blød, og jeg ser ingen grund til at tilføre fedtstof, så jeg pakker tortillas (op til 10 i en bunke) i stanniol. Det er vigtigt at stanniolen er foldet sammen så den lukker HELT i kanterne. Pakken med tortillas lægger jeg i ovnen ved 100-200 grader i 3-15 min, alt efter hvor mange tortillas der er. Varmer jeg kun 2 til mig selv er det få min ved 100 grader.

Jeg skriver opskriften som jeg lavede den.


Tortilla med Oksekød, Grøntsager og Paprikadressing til 2 personer


Ingredienser:

2 tsk. olie
2 oksesteaks a 125 g., skåret i strimler
1 grofthakket rødløg
½ peberfrugt i tynde strimler
½ tsk. tørret basilikum
½ tsk. tørret oregano
1/4 tsk. cayennepeber
1 spsk. citronsaft
salt og friskkværnet peber

2 spsk. Cheasy Fraiche
½ tsk. røget paprika (eller almindelig)
salt

4 små majstortillas (eller fuldkorn)
3-4 dl. fintsnittet salat
1/4 finthakket løg

Fremgangsmåde:

1. Svits kødstrimlerne i olie ved høj varme.

2. Tilsæt grønsager og krydderier og steg yderligere 1 minut. Skru ned for varmen. 

3. Tilsæt citronsaft og steg under omrøring 1 minut. Tag af varmen.

4. Smag til med salt og peber.

5. Rør Cheasy Fraiche med paprika og salt.

6. Smør de varme tortillas med dressing, drys med løg og salt og læg fyldet på. Fold et par cm ind i den ene ende og rul tortillaerne, så de er lukkede i en ende og åbne i den anden. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar