torsdag den 1. november 2012

Kartoffelfad




Jeg har prøvet en ny måde at lave kartoffeltilbehør på. Jeg har før spist kartoffelmos naturligvis, både gratineret og naturel, men jeg har aldrig prøvet noget i den her retning, og det blev virkelig lækkert. Moden blev mere cremet, og både bund og overflade var lækkert sprødt. Desuden er det børnevenligt og alt muligt, så det er bare med at komme i gang :)


Kartoffelfad til 2 personer


Ingredienser:

500 g. kartofler
1 fed hvidløg
2 spsk. olivenolie
salt og friskkværnet peber

Fremgangsmåde:

1. Kog kartofler i tern og pillet hvidløgsfed 20 min i letsaltet vand. 

2. Hæld vandet fra (gem ½ dl.) og mos kartofler og hvidløg med en elpisker.

3. Pisk olivenolie, vand, salt og peber i.

4. Hæld i 1 større eller 2 portionsfade, som er smurt.

5. Gratiner 40 min. ved 180 grader og server som tilbehør. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar