lørdag den 2. februar 2013

Pølsepande med Kartofler




Fredagsmad er hurtigmad og nem mad. Og dette er ingen undtagelse. Kartofler bagt i ovnen og vendt i en panderet med pølser og grønsager og spist med en røget paprikadip. Opskriften er fra Spis Bedre, men selvfølgelig ændret til mine behov, og jeg skriver opskriften, som jeg lavede den. 


Pølsepande med Kartofler til 2 personer


Ingredienser

4 nøglehulsmærkede hotdogpølser fra Langelænder
400 g. kartofler
1 tsk. salt
2 tsk. olie
1 peberfrugt
250 g. champignon
2 fed hvidløg
2 tsk. olie
2 spsk. hakket persille
1 dl. cheasy fraiche
1 tsk. røget paprika
½ tsk. salt

Fremgangsmåde:

1. Skær kartoflerne i både og vend dem i olie og salt. Bag dem i ovnen mindst 20 min ved 225 grader til de er gyldne og gennemstegte.

2. Skær champignon i skiver og svits til vandet er fordampet på en pande. Stil til side.

3. Skær hvidløg i tynde skiver, peberfrugt i strimler og pølser i mundrette stykker. Steg det hele i olie på en pande i ca. 5 min. 

4. Vend champignon, kartofler og persille i og varm kort.

5. Rør cheasy fraiche med røget paprika og salt og server som dip til retten. 

ProPoints: 12 points per person

Ingen kommentarer:

Send en kommentar