lørdag den 16. marts 2013

Bedstefars Skæg



Imorgen skal mine kolleger og jeg uddele flyers i det lokalområde der hører til min skole, i håb om at nogle forældre vil bakke op om den store demonstration på onsdag. I den forbindelse har jeg lovet at tage en kage med, så vi kan hygge med kaffe og kage efter nogle timer ude i kulden. Hende der ligger hus til det hele har nogle børn, så valget faldt på en kage der både er lækker for børn og voksne. Opskriften stammer fra Amo.


Bedstefars Skæg, 24 stk.


Ingredienser

Kage:
400 g. mel
250 g. plantemargarine
300 g. sukker
4 æggeblommer
2 tsk. bagepulver
2½ dl. mælk

Fyld:
200 g. hindbærmarmelade
250 g. sukker
4 æggehvider
½ tsk. eddike

Fremgangsmåde:

1. Pisk margarine og sukker godt sammen. Pisk en æggeblomme i ad gangen. 

2. Bland mel og bagepulver og pisk det i skiftevis med mælken.

3. Hæld dejen i en smurt bradepande ca. 25x35 cm. og bag den 15 min ved 200 grader.

4. Pisk æggehviderne stive og pisk sukker og eddike i lidt efter lidt.

5. Smør marmelade på den varme kage, fordel marengs over og bag 10 min ved 200 grader.

ProPoints: 7 points per stykke





Ingen kommentarer:

Send en kommentar