torsdag den 4. april 2013

Mokkamuffins med Hasselnødder




Jeg er skolelærer og derfor pt. lock out'ed. Det betyder jo først og fremmest en række andre aktiviteter end jeg er vant til, men også en masse ekstra tid til at bage og have kaffegæster. Det er noget jeg kan lide, omend jeg hellere vil have min hverdag og mit job tilbage end den her lock out. I dag efter en morgendemonstration havde jeg mine kolleger på besøg til kaffe og kage, og i den forbindelse havde jeg bagt disse Mokkamuffins med hasselnødder. Opskriften stammer fra Netto og er ret fedtfattig, så det er en muffin man kan nyde med lidt bedre samvittighed end så mange andre ting. 


Mokkamuffins med Hasselnødder, 12 stk. 


Ingredienser

1/4 dl. nescafe (pulver uden vand)
2½ dl. mælk
50 g. plantemargarine 60 % 
275 g. mel
2 tsk. bagepulver
150 g. rørsukker
75 g. hasselnødder
1 æg

Fremgangsmåde:

1. Varm mælken op til den næsten koger, rør kaffen ud i det og smelt smørret deri. Lad det køle helt af.

2. Blend nødderne til groft mel og bland med mel, bagepulver og rørsukker.

3. Pisk kaffemælken i melet og pisk til sidst ægget i.

4. Fordel i 12 store muffinforme og bag 15 min 200 grader. 

ProPoints: 5,5 points per stk. 

2 kommentarer:

  1. Mmmm der findes ikke noget bedre end kage blandet med kaffesmag :-D

    Hilsen en Vejlenser ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina

      Det har du ret i, de to ting går bare godt hånd i hånd :)

      Hilsen,
      Tina

      Slet