torsdag den 22. august 2013

Omelet med Ost og Krydderurter

Ugens tema: Omelet






Jeg fandt opskriften på denne omelet i et ældre nummer af Magasinet Mad! Og da jeg elsker krydderurter kunne jeg slet ikke lade være med at prøve den af. Omeletten er "bare" en omelet med ost. Smagen vælger du selv ud fra dit valg af krydderurter og mængden af dem. Opskriften sagde purløg, kørvel og estragon. Jeg havde purløg, persille og koriander, så det blev det, jeg puttede i. Det skal lige siges at koriander måske ikke bør kombineres med de to andre. Det smagte lidt spøjst hehe. En anden gang nøjes jeg nok med korianderen eller udelader den helt.

Omelet med Ost og Krydderurter til 2 personer


Ingredienser:

4 æg
2 spsk. koldt vand
salt og peber
2 tsk. oliemargarine
100 g. revet ost

3 bundter krydderurter (f.eks. persille, brøndkarse og purløg)
2 forårsløg

120 g. groft brød

Fremgangsmåde:

1. Pisk æggene sammen med koldt vand, salt og peber. 

2. Varm oliemargarinen på to små pander og fordel æggemassen deri. Steg under omrøring til 2/3 er blevet til scrambled eggs, drys osten over og lad omeletterne stivne helt. 

3. Vip omeletterne ud på to tallerkener, fordel grofthakkede krydderurter og forårsløg på dem og klap sammen til to halve. Server med brød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar