onsdag den 21. august 2013

Osteomelet med Chili

Ugens tema: Omelet



Jeg tror jeg fandt ud af en af omelet-hemmelighederne i dag, da jeg kreerede denne lille labre sag. Man skal ikke bare lade æggemassen stivne, som når man steger en æggekage. Man skal røre rundt i æg og evt. fyld, indtil 2/3 er stivnet og det ligner scrambled eggs og SÅ skal man lade den stivne i fred. Resultatet blev langt bedre end de to sidste dage!

Omeletten er ganske simpel. Ost, chili og koriander. Den får en lidt mexicansk feel, og du kan med fordel bruge en revet cheddar, hvis det ikke er så vigtigt med fedtprocenten. Jeg spiste en skål salat og et stykke brød til.


Osteomelet med Chili til 2 personer

Ingredienser:

½ spsk. olie
2 forårsløg
½ bdt. koriander
½ rød chili
4 æg
salt og peber
50 g. revet ost

Fremgangsmåde:

1. Snit forårsløg, chili og koriander og steg det i olie et par min. til det bliver blødt. Fordel på to små pander.

2. Pisk æggene sammen og krydr med salt og peber. Fordel på de to pander og steg mens der vendes rundt i massen som til scrambled eggs. Steg indtil 2/3 af massen er stivnet.

3. Fordel osten på omeletterne og lad dem stege færdig til de er helt stivnet. Læg sammen til to halvmåner og læg på tallerkener. Server med salat og godt brød. 



2. Pisk æ



Ingen kommentarer:

Send en kommentar