lørdag den 28. september 2013

Grove Hasselnøddeboller




Jeg bager selv størstedelen af mit brød, og det inkluderer min daglige morgenbolle. Jeg spiser min morgenmad i bussen på vej til job, og jeg prøver derfor at bage noget, der sviner mindst muligt. Derfor er der normalt ikke drysset noget på mit brød, men det kan man fint gøre, hvis man ønsker det. 

Grove Hasselnøddeboller, 24 stk.


Ingredienser:

1 pk. gær
5 dl. vand
2 dl. A38 0,5 %
½ dl.  olie
2 tsk. salt
2 tsk. akaciehonning
1 æg
125 g. sesamfrø
250 g. fuldkornshvedemel
80 g. hasselnødder
ca. 750 g. mel

1 æg

Fremgangsmåde:

1. Hak hasselnødderne, gerne i en minihakker. 

2. Rør gæren ud i vand og tilsæt A38, olie, salt, honning, æg, sesamfrø, fuldkornshvedemel og nødder.

3. Tilsæt melet lidt efter lidt og ælt dejen godt igennem. Hæver lunt og tildækket en time. 

4. Del dejen i 24 og form til boller. Læg dem på bagepapir på to bageplader. Hæver lunt og tildækket 30 min. 

5. Pensl med sammenpisket æg og bag ca. 15 min ved 200 grader.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar