onsdag den 29. januar 2014

Handies med Kylling, Spinat og Pesto




Lækkert og supernemt, det er kodeordet til den gode madpakke. I Amo's små kogebøger fandt jeg en opskrift på "Handies". Boller med fyld, som er lige til at tage ud af fryseren og med på skolen. Virkelig nemt! Jeg har ændret en del i opskriften på dejen, da den var MEGET fed i den oprindelige opskrift. 

Handies med Kylling, Spinat og Pesto, 10 stk.


Ingredienser:

50 g. gær
3,75 dl. minimælk
25 g. oliemargarine
1 tsk. salt
200 g. fuldkornshvedemel
600 g. mel

200 g. kyllingebryst
1 tsk. oliemargarine
salt og peber

75 g. grøn pesto
150 g. frosset hakket spinat

1 æg

Fremgangsmåde:

1. Rør gæren ud i mælk og tilsæt oliemargarine, salt og fuldkornshvedemel.

2. Tilsæt mel lidt ad gangen og ælt godt. Hæver tildækket og lunt 1 time.

3. Tø spinaten op og pres så meget vand ud som du kan. Rør sammen med pesto.

4. Steg kyllingen i oliemargarine og krydr med salt og peber. Skær i skiver.

5. Ælt dejen igennem og del i to. Rul ud til lange plader der hver deles i fem.

6. Fordel først spinatblandingen på dejpladerne og derefter kyllingen. 

7. Fold siderne en smule ind over fyldet og læg begge enderne ind over, så de ligger ovenpå hinanden over fyldet. Vend dem på hovedet og læg på bagepapir. Hæver 15 min lunt og tildækket.

8. Pensl med æg og bag ca. 15 min ved 225 grader. Opbevar på køl i et par dage og ellers i fryseren.

1 kommentar:

  1. Jeg elsker at spise godt, så tak for en god opskrift, den vil jeg prøve i weekenden. www.simpsonsdk.tumblr.com

    SvarSlet