søndag den 20. april 2014

Ovnstegt Kylling og Rodfrugter i ét Fad




Fridage kan godt være travle dage, hvor maden skal være nem, selv om det er nogle andre ting, man har travlt med. Min dag har bestået af en god brunch, en lang gåtur og et tilbudsraid i den lokale Føtex. Her mellem helligdagene kan der være gode priser på blandt andet kød. Jeg var nok lige tidligt nok på den, men fik svinekæber og lammekoteletter meget billigt. Og en fin buket blomster. 

Aftensmaden er sund og nem, passer sig selv i et enkelt fad i ovnen mens opvasken bliver ordnet, og så smager den godt. Grønsagerne kan udskiftes med de rodfrugter du lige har eller bedst kan lide.


Ovnstegt Kylling og Rodfrugter i ét Fad til 2 personer


Ingredienser:

250 g. gulerødder
250 g. rødbeder
250 g. kartofler
1 rødløg
1 tsk. tørret timian
2 fed hvidløg
2 tsk. olivenolie
2 hele kyllingelår
salt og peber

Fremgangsmåde:

1. Skær gulerødder, rødbeder, kartofler og rødløg i grove stykker og vend med olie, finthakket hvidløg, halvdelen af timianen, salt og peber.

2. Læg i et ildfast fad og sæt i ovnen 10 min ved 225 grader.

3. Krydr kyllingelårene med resten af timian, salt og peber.

4. Rør kort rundt i rodfrugterne, læg kyllingelårene over og sæt tilbage i ovnen 40 min. 


2 kommentarer:

  1. Lækker opskrift, og meget enkel. Den skal jeg have prøvet i weekenden. Tak for en god opskrift :-)

    Mvh Claus
    polterabend

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Claus
      Jeg er glad for at du kan bruge den og håber at retten bliver god 😊

      Hilsen Tina

      Slet