onsdag den 16. april 2014

Squashlasagne




Jeg elsker lasagne i alle mulige versioner, og jeg kan især godt lide at eksperimentere med de vegetariske. Denne version er virkelig nem og virkelig smagfuld. Smagen nærmer sig den traditionelle lasagne bolognese, da krydringen ligner og da jeg bruger en færdig tomatsauce. Jeg er særligt glad for Faktas tomatsauce med basilikum - den er virkelig lækker og koster nærmest ingenting. Du kan selvfølgelig lave din egen tomatsauce i stedet. Denne lasagne kan forberedes på 15-20 min, og så kan opvasken tages, mens lasagnen er i ovnen. Jeg spiste lasagnen som den var uden yderligere tilbehør, men den kan suppleres med en skål salat og godt brød.

Squashlasagne til 2 personer


Ingredienser:

1 stort løg
2 fed hvidløg
2 små eller 1 stor squash (500 g.)
2 tsk. olie
200 g. hytteost (jeg bruger Cheasy)
1 tsk. tørret oregano
1 tsk. salt
peber
50 g. revet ost 13 %
200 g. friske lasagneplader
300 g. tomatsauce (f.eks. Faktas med basilikum)

Fremgangsmåde:

1. Hak løg og hvidløg fint og riv squash på den grove side af rivehjernet.

2. Svits løg og hvidløg i olie ca. 5 min. 

3. Tilsæt squash og stegt yderligere 4-5 min.

4. Tag gryden af varmen og rør hytteost og oregano i. Smag til med salt og peber.

5. Læg 1/3 af squashblandingen i et smurt ildfast fad. Læg 1/3 af pastapladerne over og dæk med 1/3 af tomatsaucen. Gentag to gange.

6. Drys osten øverst og gratiner 20-25 min ved 200 grader. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar