onsdag den 21. maj 2014

Stjerneskud




En af mine absolutte danske favoritter er stjerneskuddet, og man kan blive helt glad sådan en mandag aften, når der er er sådan et stjerneskud på menuen. Og det bedste er næsten at det kun tager et kort øjeblik at tilberede. Mit stjerneskud er ikke helt traditionelt, for helt ærligt har jeg aldrig helt forstået den der kogte rødspættefilet. I stedet bruger jeg som her en god skefuld caviar eller et stykke røget laks. I bunden har jeg en anden af mine favoritter: Kohberg rugsandwich - groft og lækkert sandwichbrød i den sunde ende, som smager virkelig godt - både under et stjerneskud og i madpakken. 

Og jeg glemte citronen men den er med i opskriften. 

Stjerneskud til 2 personer


Ingredienser:

4 skiver sandwichbrød (gerne groft)
2 store eller 4 små fiskefiletter (panerede)
2 spsk. oliemargarine
100 g. rejer
2 spsk. caviar
1/4 bakke spæde salatblade
skaldyrsdressing
½ citron i både

Fremgangsmåde:

1. Steg fisken i oliemargarine til den er sprød og gylden. Pas på den ikke branker.

2. Rist brødet på brødristeren, smør dem med dressing og læg dem på to tallerkener, lidt ind over hinanden.

3. Læg salatblade på brødet og fordel fiskefiletterne herover.

4. Top op med rejer, dressing og caviar. Server med citronbåde og en god salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar